Hospitality

Hoe we helpen met het verbeteren van de dienstverlening en hospitality van een landelijke casino keten door het verzorgen van een erkende bedrijfsopleiding tot ‘Leisure & Hospitality Assistant’ voor de frontlinie medewerkers.

Een bedrijfsopleiding tot ‘Leisure & Hospitality Assistant’ voor frontlinie medewerkers van een landelijke casino keten

Voor de afdeling ‘Bedrijfsopleidingen’ van het Arcus College – een regionale opleidingsinstelling – is praktijkgerichtheid tijdens het verzorgen van deze bedrijfsopleiding enorm belangrijk. Het doel is om frontlinie medewerkers van een landelijke casino keten op te leiden tot ‘Leisure & Hospitality Assistant’ in het kader van een kwaliteitsslag die het bedrijf wil maken. In deze kwaliteitsslag spelen de frontlinie medewerkers een enorm belangrijke rol. Zij hebben immers persoonlijk contact met de gasten en leveren een bijdrage aan de kwaliteit van dienstverlening en gastbeleving.

De vraag van het Arcus College

Help ons met het verzorgen van de mbo-opleiding tot ‘Leisure & Hospitality Assistant’ voor frontlinie medewerkers van een landelijke casino keten. Er is behoefte aan praktijkgerichte opleiding en begeleiding zodat de frontlinie medewerkers in staat zijn om deze opleiding succesvol af te ronden en het geleerde toe te passen in hun eigen praktijk.

 

De oplossing

Er zijn klassikale bijeenkomsten begeleid voor de frontlinie medewerkers uit het noorden, oosten en westen van Nederland. Deze bijeenkomsten vonden plaats op een locatie in Amsterdam en Zwolle. Tijdens deze bijeenkomsten is de theorie behandeld zoals omschreven in het lesmateriaal dat door het Arcus College werd aangeleverd. Dit materiaal is uiteraard ontwikkeld op basis van het officiële kwalificatiedossier met daarin de eisen waaraan een door de overheid erkende mbo-opleiding moet voldoen. Medewerkers werden gedurende de bijeenkomsten continue gestimuleerd om de link te leggen naar hun eigen werkpraktijk.

Verder zijn de medewerkers tijdens de beroepspraktijkvorming – het praktijkgedeelte van deze erkende mbo-opleiding – tweemaal op hun werkplek bezocht.

 

Op basis van evaluatiegesprekken met medewerkers en hun leidinggevenden is in kaart gebracht wat medewerkers in de praktijk leerden. In de schriftelijke rapportage zijn onder meer de kerntaken, vakkennis, vaardigheden en houdingsaspecten van de medewerkers in kaart gebracht.

Aan het einde van het opleidingstraject is – in samenwerking de HR-Manager van het bedrijf en een afgevaardigde van het Arcus college – een examen afgenomen.

 

Het resultaat

Het resultaat is dat alle medewerkers die hebben deelgenomen aan deze bedrijfsopleiding zijn geslaagd. Zij zijn nu allen in het bezit van een erkend mbo-diploma ‘Leisure & Hospitality Assistant’ op niveau 2. Hiermee kunnen zij vanaf nu ongetwijfeld hun voordeel doen. Plus dat het bedrijf hiermee een belangrijke stap heeft gezet in de kwaliteitsslag die zij willen maken.

Het verzorgen van deze bedrijfsopleiding is naar tevredenheid van de opdrachtgever – de Opleidingsmanager van het Arcus College – verlopen. In de toekomst willen zij bij vergelijkbare leertrajecten in het bedrijfsleven graag weer samenwerken.

Geleverde diensten

  • Het begeleiden van klassikale bijeenkomsten.
  • Werkplekbezoeken door heel Nederland in het kader van de beroepspraktijkvorming.
  • Evaluatiegesprekken met medewerkers en hun leidinggevenden volgens de STAR-methodiek.
  • Schriftelijke rapportage (dus geen beoordeling) van de evaluatiegesprekken waarin de vakkennis, vaardigheden en houdingsaspecten van de medewerkers in kaart zijn gebracht.
  • Betrokken bij het afnemen van het eindexamen, in samenwerking met HR en de opdrachtgever.
  • Periodieke terugkoppeling over de voortgang van het traject aan de opdrachtgever.

Ook samenwerken?

“Wil je weten of en hoe PLU jullie kan helpen met leren en presteren? Zet die eerste stap en begin ons gesprek. Ik hoor graag van je.”

Martine Bakkeren Learning & Development Partner
Begin ons gesprek