“Clients do not come first. Employees come first. If you take care of your employees, they will take care of your clients” (Richard Branson).
Een tijdje geleden kwam ik deze mooie uitspraak van Richard Branson tegen op Linkedin. Deze uitspraak spreekt mij aan omdat deze aansluit op mijn visie over het verbeteren van dienstverlening en klantrelaties.
Branson kiest duidelijk ook voor een beweging van binnen naar buiten. Enigszins vergelijkbaar met het zuurstofmasker in het vliegtuig. Stel dat je in een situatie terecht komt waarbij dat nodig is… Dan dien je eerst zelf je zuurstofmasker op te zetten en pas daarna bij je kindje. Zo werkt dat. Eerst goed voor jezelf zorgen en vervolgens kun je anderen helpen.
In een organisatie werkt het in wezen hetzelfde. Zeker als het gaat om het verbeteren van dienstverlening. Mensenwerk. Eerst goed voor je eigen mensen zorgen dus en dan zorgen zij vervolgens weer voor de klanten of gasten.
Wat kunnen jij en je medewerkers vanaf morgen doen om jezelf te versterken? En wat is er op dit moment in de organisatie nodig om dat te realiseren?
Vriendelijke groet,
Martine Bakkeren
Verder praten?
“Wil je weten of en hoe PLU jullie kan helpen met leren en presteren? Zet die eerste stap en begin ons gesprek. Ik hoor graag van je.”
