Workshop

Optimale dienstverlening en klantgerichtheid begint met persoonlijk leiderschap

In deze tijd waarin de technologische ontwikkelingen elkaar in rap tempo opvolgen wordt persoonlijk contact met de klant of gast steeds schaarser. Schaarser, maar daardoor ook steeds waardevoller. Uiteraard spelen de medewerkers die direct contact met de klanten of gasten hebben hierbij een enorm belangrijke rol. Een rol die er vandaag aan de dag niet eenvoudiger op wordt. Klanten en gasten worden steeds mondiger, stellen vaak hoge eisen ten aanzien van service en dienstverlening en zijn door internet steeds beter geïnformeerd over allerlei zaken. Hoe blijf je als medewerker sterk in je schoenen staan? Hoe krijg je balans tussen de wensen en behoeften van de klant of gast en de verwachtingen vanuit je organisatie?

PLU gelooft dat goede dienstverlening en service voor klanten of gasten begint met het versterken van het persoonlijk leiderschap van medewerkers.

Het doel

Na deze workshop is de medewerker in staat om aan de hand van een aantal praktische tools zijn persoonlijk leiderschap te versterken. Dit heeft ook een positief op zijn/haar welzijn. Daardoor is hij/zij beter in staat om de service en dienstverlening aan klanten of gasten te optimaliseren. De workshop bestaat uit drie onderdelen en duurt maximaal anderhalf uur.
.

.

  • De medewerker is bekend met de 'cirkel van betrokkenheid' en de 'cirkel van invloed' uit 'De zeven eigenschappen van effectief leiderschap' geschreven door Covey.
  • De medewerker begrijpt dat hij met de juiste focus en door goed voor zichzelf te zorgen zijn of haar impact kan vergroten. Dit heeft een positief effect op de dienstverlening voor de klanten of gasten.
  • De medewerker kan in een oefening tijdens de workshop laten zien dat hij/zij weet welke concrete stappen hij/zij kan zetten om tijdens en ook na zijn/haar werk zijn/haar persoonlijk leiderschap te versterken en beter voor zichzelf te zorgen.

Interesse?

Is deze workshop mogelijk interessant voor jullie? Neem dan gerust contact met mij op. Eerst brengen we jullie situatie in kaart en vervolgens maak ik de workshop geheel om maat. En indien gewenst compleet verzorgd met een hapje & drankje op een leuke, inspirerende locatie.

Martine Bakkeren
Contact Martine