Over PLU

Missie
Ik ben ondernemer en Learning & Development Partner op een missie: een bijdrage leveren aan optimale, mensgerichte dienstverlening en klantrelaties. Dat doe ik door zelf continu te leren en ontwikkelen. En door andere mensen en organisaties in toerisme, hospitality & business te helpen om hetzelfde te doen.

Ik geloof dat klanttevredenheid via medewerkerstevredenheid loopt. En leren en ontwikkelen draagt hier zeker aan bij. Hoe beter de medewerkers zichzelf kunnen ontwikkelen, hoe meer zij uiteindelijk ook voor de klanten of gasten kunnen betekenen. Volgens mij is daar geen standaard recept voor. Elke situatie is weer anders.

Loopbaan
Vanuit mijn expertise als Opleidingskundige in combinatie met mijn ervaring in de frontlinie van organisaties lever ik een bijdrage aan het opleiden en ontwikkelen van medewerkers. De eerste helft van mijn loopbaan werkte ik zelf ook in verschillende dienstverlenende functies en strategisch relatie- en accountmanagement bij professionele bedrijven in verschillende sectoren. Zowel in het MKB als bij corporates. Van Hostess op Mallorca (mijn meisjesdroom) tot aan Rayon Manager in een zeer dynamisch speelveld bij Novartis. Een innovatieve, multinationale onderneming actief in healthcare. De tweede helft van mijn loopbaan ben ik mij vanuit PLU bezig gaan houden met het opleiden en ontwikkelen van medewerkers in (soortgelijke) functies waarin ik zelf werkervaring heb. Dus in toerisme & hospitality en relatie- en accountmanagement. Inmiddels heb ik ervaring opgedaan met een breed palet aan werkzaamheden.

Leergierigheid
Niet voor niets heb ik er voor gekozen om van opleiden, leren en ontwikkelen mijn beroep te maken. Ik leer en ontdek zelf ook graag! En volgens de Clifton StrengthsFinder is leergierigheid zelfs mijn sterkste punt. Hierbij is het ontdekken van de essentie van zaken een belangrijke drijfveer voor mij. Inzichten verwerven door te ervaren, luisteren en observeren en vervolgens vertaalslagen maken is wat ik het liefste doe. En dat doe ik eigenlijk al van kleins af aan. Zo schreef ik als kind al graag verhaaltjes over mijn belevenissen.

Studies
Ik studeerde Management Uitgaand Toerisme aan de NHTV in Breda (BA, Bachelor of Arts in Tourism). Dat is een economische managementopleiding op hbo-niveau en geheel toegespitst op de toeristische sector. En ik heb de post-bachelor opleiding tot Opleidingskundige (Learning & Development Consultancy) van ICM succesvol afgerond. Een professionalisering op het gebied van strategisch leren en ontwikkelen in organisaties.

Inspiratiebronnen
Nieuwe inspiratie ontvang ik bijvoorbeeld door een stevige strandwandeling, door andere mensen, door naar mooie muziek te luisteren (Heel divers. Van piano tot aan spaanstalig.), van een nacht heerlijk slapen en door te schrijven. Het liefste gewoon met pen op papier zonder lijntjes.

Heb je een vraag over het opleiden en het ontwikkelen van medewerkers in toerisme, hospitality of business? Neem dan gerust contact op om te ontdekken of en hoe ik jullie het beste kan helpen.

Vriendelijke groet,

 

Martine Bakkeren

Profiel Martine:



  • BA, Bachelor of Arts in Tourism, NHTV - Breda University of Applied Sciences.
  • Post-Bachelor, Opleidingskunde, ICM opleidingen & trainingen in Utrecht.
  • Top 5 sterke punten Clifton Strengthsfinder: Learner, Maximizer, Futuristic, Ideation, Individualization.
  • Heeft ervaring in deze rollen: Accountmanager, Adviseur, E-learning Begeleider, Docent, Trainer, Assessor, Praktijkbegeleider en Opleidingskundig Ontwerper.
  • Heeft kennis en ervaring in: Toerisme & Hospitality, Healthcare en Learning & Development.
  • Heeft ervaring in: het mkb en corporate organisaties.

Aan de slag

“Wil je weten of en hoe PLU jullie het beste kan helpen? Zet die eerste stap en vul dit formulier in om ons gesprek te beginnen. Ik hoor graag van je.”

Martine Bakkeren Learning & Development Partner
Begin gesprek